Samsung pierde poziția de lider pe încă o piață cheie: A fost depășită de un producător local

de: Bogdan Cristea
04 02. 2015

Samsung are de-a face cu niște competitori din ce în ce mai puternici pe segmentul low-end, motiv pentru care a pierdut poziția de lider pe o piață cheie.

Încă o zi, încă o veste proastă pentru Samsung. Încasări slabe, studii care indică faptul că Apple a vândut mai multe telefoane, iar acum, piețe importante pe care Samsung îți pierde poziția de lider. Este vorba, de această dată, despre India, a treia cea mai mare piață pentru smartphone-uri din lume, după China și America, și o țară cu un potențial uriaș.

Pe această piață, cei de la Samsung au fost depășiți recent de Micromax, un producător local care a reușit să câștige 22% din piață, în timp ce compania coreeană a trebuit să se mulțumească cu 20%. După cum notează VentureBeat, Micromax a avut un succes enorm printre cei care au făcut de curând pasul către smartphone-uri, motiv pentru care a și înregistrat creșterea aceasta foarte mare. Un procent de 23% din totalul telefoanelor vândute în India î 2014 au fost mai ieftine de 100 de dolari, iar 41% au avut un preț cuprins între 100 și 200 de dolari. Este evident că Samsung pierde bătălia pentru sectorul low-end.

Încă o dată, se poate observa situația dificilă în care se află Samsung, companie ce se vede atacată pe două fronturi. Pe de o parte avem China, unde Xiaomi, Huawei și alții au reușit să se afirme din ce în ce mai puternic pe sectorul entry-level. Mai mult decât atât, Samsung a fost depășită în China în termen de vânzări, compania coreeană aflându-se acum pe locul trei, sub Xiaomi, care ocupă primul loc, și Apple, care ocupă locul doi. De cealaltă parte, Apple care a reușit să devină competitivă cu adevărat în sectorul telefoanelor cu ecrane mai mari. Pentru prima oară după 2011, Samsung nu are un avantaj categoric în fața americanilor.

Samsung a recunoscut faptul că prețurile competitive și produsele concurenților au avut un impact major asupra vânzărilor. Pe viitor, aceasta se bazează pe creșterea cererii de smartphone-uri, dar mai ales pe inovațiile pe care va reuși să le introducă pe piață. Dacă Samsung ne pregătește ceva interesant, acesta ar cam fi timpul să treacă la atac deoarece un număr mare de oameni deja și-au pierdut încrederea în companie.